24.10.13

Sjukstuga

När jag äntligen börjar känna mig lite piggare är det dags för Lion att bli sjuk. I förrgår började det rinna ur hans ögon och han var alldeles röd runtomkring, sedan på natten vaknade jag av att han var jättesnorig och ledsen. Stackars liten med näsan full av snor. Det gör ont i mammahjärat att se liten sjuk men förhoppningsvis går det över snart, vi kämpar på. Pratade med Linus tidigare idag och han tyckte sig känna av feber så det är väl hans tur nu också. Attans.

Nu sover Lion iallafall efter många om och men. Dygnsrytmen har blivit kaos. Igårkväll somnade han för natten klockan 22.30 och vaknade en gång för mat, en gång för att han var lite ledsen men sedan sov han till klockan 10. Det var verkligen inte tanken, jag hade planerat att vi skulle stiga upp tidigt för att få ett slut på denna onda cirkel. Men eftersom han inte vaknade så gjorde inte jag det heller. Det var dumt, jag borde ställt klockan eller något. Åh, det här är så jobbigt. Ikväll ska jag verkligen försöka få honom att somna tidigare och imorgon får jag helt enkelt ställa klockan och gå upp annars kommer det här aldrig gå att ändra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar