5.11.13

Tisdag

Nattningen igår gick inte så smidigt som jag hoppats på, det slutade med att han somnade intill mig för att sedan fortsätta natten i egen säng. Inte som planerat men men. Idag ska vi till BVC för vägning och mätning så jag tänker passa på att fråga hur jag kan göra nattningarna smidigare samt hur jag kan få honom nöjdare med maten. Jag funderar på att börja ersätta amningen med några mål ersättning eventuellt något mål gröt för att han ska bli nöjdare och stå sig längre. Det känns jättejobbigt och verkligen tråkigt för att jag tycker om att amma och vill gärna fortsätta med det men jag känner samtidigt att han inte får i sig det han behöver. Jag har mjölk, mjölk i massor men han verkar inte bli mätt av innehållet. Vi har börjat med diverse olika smakportioner som nästan alla har gått hem hos lillen, jätteroligt nu när han börjar intressera sig för vanlig mat tycker jag.
 
Nej nu ska vi kliva upp ur sängen och sedan får vi se vad BVC sköterskan har att säga. Jag hoppas hon är vänligt inställd till mina tankar men sån tur jag har haft med henne hittills skulle det inte förvåna mig om hon vräker ur sig något dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar